Wolne stanowisko - Księgowy
- 2021-08-03 13:26:17
- OPS Police
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej
o g ł a s z a
OTWARTY I KONKURENCYJNY NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE:
Księgowy
w Ośrodku Pomocy Społecznej
ul. Siedlecka 2a
72 – 010 Police
I Opis stanowiska:
Zakres najważniejszych zadań wykonywanych na stanowisku księgowego:
Zadania będą wynikały ze szczegółowego zakresu obowiązków przydzielonego pracownikowi. Zakres zadań obejmuje prowadzenie rachunkowości oraz gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Do powyższego stanowiska pracy należy prowadzenie spraw z zakresu księgowości budżetowej, a w szczególności:
- pełne przestrzeganie procedur wewnętrznych dotyczących spraw finansowo-księgowych (zakładowy plan kont, instrukcja wewnętrzna obiegu dokumentów finansowo-księgowych, instrukcja inwentaryzacyjna i inne),
- egzekwowanie należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń i innych należności,
- zgłaszanie i wyrejestrowywanie z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych podopiecznych klientów OPS na podstawie otrzymanej dokumentacji,
- sporządzanie dokumentacji ZUS-owskiej w sprawach naliczonych składek od zasiłków,
- prowadzenie ewidencji szczegółowej przypisów i wpłat należności, w tym dłużników alimentacyjnych,
- rozliczanie i egzekwowanie należności,
- prowadzenie ewidencji szczegółowej środków trwałych o mniejszej wartości tzw. „wyposażenia” OPS,
- prowadzenie ewidencji ilościowej drobnego sprzętu,
- archiwizowanie dokumentacji między innymi: księgowej, płacowej, podatkowej i innej znajdującej się w dziale księgowości,
- sporządzanie przelewów w systemie bankowości elektronicznej,
- dekretacja dowodów księgowych,
- sprawdzanie dowodów księgowych w zakresie wydatków pod względem formalno-rachunkowym,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych,
- wykonywanie innych zadań związanych ze specyfiką pracy w księgowości Ośrodka Pomocy Społecznej.
II Warunki pracy na danym stanowisku:
Pełny wymiar czasu pracy tj. 8 godzin dziennie – 40 godzin tygodniowo, ciągła praca przy monitorach. Praca w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Policach przy ul. Siedleckiej 2a. W budynku przy ul. Siedleckiej 2a znajduje się winda, pomieszczenia Ośrodka są usytuowane na parterze, 1, 3 i 4 piętrze. Zmienne tempo pracy oraz warunki pracy wymagające znakomitej organizacji pracy oraz odporności na stres. Praca zespołowa o charakterze biurowym. Praca przy komputerze, wymagająca wymuszonej pozycji ciała. Narzędzia i materiały pracy: komputer, skaner, telefon, drukarka. Praca w godzinach: poniedziałek 7:30 – 15:30, od wtorku do piątku 7:00 – 15:00.
Planowany okres zatrudnienia: od 01 września 2021 roku.
Podstawa zatrudnienia: umowa o pracę – pełny etat. Zatrudniona osoba, o której mowa w art. 16 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych podejmująca pracę na stanowisku po raz pierwszy, może być skierowana do odbycia służby przygotowawczej.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Policach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w lipcu 2021r. nie przekroczył 6%.
III Niezbędne wymagania
- Obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych.
- Wykształcenie: wyższe ekonomiczne.
- Przynajmniej 2 letni staż pracy na stanowisku księgowego lub podobnym.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Brak skazania prawomocnie za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku.
- Osoba ciesząca się nieposzlakowaną opinią.
IV Dodatkowe wymagania
- znajomość:
a) ustawy o rachunkowości,
b) ustawy o finansach publicznych,
c) zagadnień klasyfikacji budżetowej i sprawozdawczości budżetowej w zakresie księgowości budżetowej,
d) przepisów podatkowych, płacowych,
- umiejętność sprawnej obsługi komputera, w tym posiadanie umiejętności biegłego posługiwania się narzędziami informatycznymi: środowisko Windows, pakiet Office, programów finansowo – księgowych ( SIGID ), Płatnik.
- znajomość obsługi systemu bankowości elektronicznej,
- posiadanie takich cech osobowości jak: komunikatywność, dyskrecja, konsekwencja w realizowaniu zadań, dokładność, sumienność, odpowiedzialność, terminowość, umiejętność korzystania z przepisów prawa, umiejętność pracy w zespole, punktualność, odporność na stres, umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy, samodzielność i rzetelność przy wykonywaniu obowiązków służbowych.
V Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej wraz z klauzulą zawierającą zgodę na przetwarzanie danych osobowych podanych w CV.
- List motywacyjny.
- Oryginał kwestionariusza osobowego osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Kopię świadectw pracy (jeśli takie posiada) lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy.
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
- Kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe.
- Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
- Oświadczenie kandydata o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- posiadaniu zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe i nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie przygotowawcze o przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- o braku prawomocnego skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- kandydata o braku przeciwskazań zdrowotnych dla zatrudnienia na wyżej wymienionym stanowisku,
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania konkursowego zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1) (RODO) oraz z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r.
VI Termin, miejsce i sposób składania dokumentów:
Oferty należy składać do Ośrodka Pomocy Społecznej w Policach, ul. Siedlecka 2a, 72-010 Police, pok. nr 402 IV piętro (sekretariat), w zamkniętych kopertach do dnia 27 sierpnia 2021 roku do godziny 15:00 lub przesłać na adres jednostki (decyduje data faktycznego wpływu do siedziby jednostki). Koperty powinny być opatrzone imieniem, nazwiskiem, adresem nadawcy oraz dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze księgowego.”
- Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka niekompletne lub po terminie nie będą rozpatrywane.
- Dokumenty przesłane drogą elektroniczną nie będą rozpatrywane.
- Nie ma możliwości uzupełnienia dokumentów po upływie terminu składania aplikacji.
- Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
- Złożone dokumenty w procesie naboru jeśli nie zostaną odebrane przez kandydata zostaną zniszczone po upływie:
a. trzech miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru,
b. zaś w przypadku zatrudnienia po upływie 10 lat od końca roku kalendarzowego, w którym ustanie stosunek pracy.
VII Informacje dodatkowe
Informacje na temat naboru na stanowisko można uzyskać w siedzibie jednostki w pokoju nr 10 lub telefonicznie tel. 91 42 43 859 lub 91 42 43 854.
Nabór będzie odbywał się w dwóch etapach:
Pierwszy etap: Komisja Rekrutacyjna dokona analizy przedłożonych dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym. Po dokonaniu analizy formalnej złożonych dokumentów aplikacyjnych oraz sporządzeniu listy kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu nastąpi telefoniczne powiadomienie kandydatów o zakwalifikowaniu się do II Etapu Konkursu.
Kandydaci nie zakwalifikowani do drugiego etapu zostaną o tym fakcie poinformowani w formie pisemnej.
Drugi etap: Z każdym z kandydatów spełniających wymagania zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna. O terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie. W wyniku tej rozmowy Komisja Rekrutacyjna wyłoni kandydatów spełniających w najwyższym stopniu wymagania określone w ogłoszeniu o naborze. Po wyłonieniu kandydatów Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Policach może przeprowadzić rozmowę z kandydatami, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów, w celu ostatecznego zatwierdzenia. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Policach, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Ośrodka.
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej zastrzega sobie prawo do nie rozstrzygnięcia konkursu w sytuacji braku możliwości wyłonienia odpowiedniego kandydata.